Al sinds ik HRooster ken gebruik ik Google Calendar om de ICS feeds te importeren. Dit werkte altijd goed, maar sinds kwartaal 4 van dit jaar (en/of de serverproblemen van HRooster) werkt het niet meer. Ik heb al meerdere keren een nieuwe feedsleutel gegenereerd maar geen succes.
Ik importeer door bij "other calendars" op "add by url" te klikken en dan mijn rooster (0816082) te importeren. Calendar laat dan bovenaan een hele tijd "importing from url" zien en laat dan uiteindelijk een nietszeggende foutmelding zien ("settings error", "failed to import http://www.hrooster.nl/feed/0816082-xxxxxx-8.ics"). Handmatig de ICS downloaden en uploaden werkt wel goed, maar ik ben dan niet op de hoogte van roosterwijzigingen.
De foutmeldingen van Google Calendar zeggen meestal inderdaad niet veel, en geven zelfs vaak onterecht aan dat er een probleem is. Ik heb je feed even getest in Google Calendar en krijg (nu) direct je items, waarschijnlijk staan de items nu in de cache van Google.
Als je de items nog niet ziet na een refresh, probeer dan toch even het volgende. Haal alle iCalendar feeds uit Google Calendar en genereer een nieuwe feedsleutel. Voeg nu de nieuwe URL weer toe aan Google Calendar. Als je nu een foutmelding krijgt of de melding 'Importing' (of iets in die richting) blijft hangen, niets van aantrekken. Wacht nu een paar uur en kijk dan even of de items al zijn verschenen.
Per e-mail kreeg ik ook regelmatig meldingen van dit probleem, gewoon de feed in Google Calendar zetten en een tijdje wachten bleek eigenlijk altijd wel te werken. De iCalendar implementatie van Google lijkt niet helemaal perfect te zijn. Laat even weten als je problemen blijft houden.