HRooster.nl kan je natuurlijk op verschillende manieren gebruiken. Dit kan door alleen de website te raadplegen, maar de echte kracht zit natuurlijk in de iCalendar feeds. Hoe gebruik jij HRooster.nl en in welke applicaties gebruik jij de iCalendar feed?
Voor de volgende applicaties is er een beschrijving te vinden in het 'help'-gedeelte van HRooster.nl, sinds dat deze pagina's geschreven zijn zijn er nieuwe applicaties en telefoons verschenen en missen er waarschijnlijk ook een aantal toepassingen.
Voor mij precies hetzelfde. Android heeft geen native ondersteuning voor iCal files. Deze importeer ik in Google Calendar die vervolgens altijd gesynct is met mijn telefoon.
@P de Visser, het is in Windows Live Calendar (calendar.live.com correct?) mogelijk om een iCalendar feed te gebruiken. Zorg dat de iCalendar feed actief is in het HRooster.nl profiel en kopieer de gewenste feed URL om straks te gebruiken.
Ga naar calendar.live.com en klik op "Agenda Importeren".
Kies voor "Een openbare agenda volgen".
Vul vervolgens (plakken) de feed URL in en een naam, kleur en emoticon naar keuze.
Klik op "Agenda volgen".
Ik weet even niet precies hoe het zit met mobiel gebruik, dit zou wel mogelijk moeten zijn met Google Sync. De handleidingen op HRooster.nl worden binnenkort bijgewerkt, ik zal zorgen dat er ook een beschrijving voor Windows Live Calendar bij staat. Ik hoor wel graag of het is gelukt, en of het eventueel nog is gelukt met Windows Phone 6.5.
Nadat het niet lukte direct het op mijn iPod touch te zetten zoals de beschrijving. (downlaod werkt dan niet omdat je het via iCalendar moet doen wat alleen op een Mac kan blijkbaar). Nu via Google Calendar op pc gezet en dan gesynchroniseerd naar iPod wat al vanzelf ging.